Ledarskap Elit - the next level
NY TEXT
Hur ska jag göra för att mina medarbetare ska vilja och kunna utföra våra arbetsuppgifter, hjälpas åt och hela tiden förbättra våra prestationer? Den här kursen bevisar att ledarskap är en färdighet som alla andra. Något som alla kan lära sig och utföra efter förståelse för ledarskapets grunder och träning.
Utbildningen vänder sig till dig som precis har börjat som ledare eller till dig som har varit ledare ett tag men vill förbättra dina grundläggande färdigheter inom ledarskap.
Utbildningen lär dig de viktiga grunderna för att på bästa sätt kunna leda, motivera och kommunicera med dina medarbetare, skapa engagemang inför arbetsuppgifterna och hantera konflikter när de uppstår. Det praktiska ledarskapet är i fokus under denna ledarutbildning och dagarna ger dig en verktygslåda för såväl feedback, som målstyrning och olika samtalssituationer.
Jimmy Marklund, Tränare inom ledarskap på T2 Training for skills. Jimmy har många års erfarenhet inom ledarskap och hur man skapar attraktiva arbetsplatser med tillväxt.
2+2+2 dagar
Utbildningen är på totalt sex dagar uppdelat på tre tillfällen (2+2+2 dagar) och är till stor del upplevelsebaserad. Den innehåller teori, praktik och övningar i grupp som sedan redovisas. Under kursen utvecklas en individuell handlingsplan som stödjer deltagaren i att gå från ord till handling. Du kommer att få hemuppgifter mellan blocken så att du blir bekväm med verktygen och tränar dig till ökad trygghet i att vara ledare. I utbildningen ingår ett teoretiskt prov som genomförs under det sista utbildningstillfället och en Disc-beteendeanalys.
- Ledare och chef – vad är skillnaden
- Människans grundläggande behov – motivationens kärna
- Vad är effektivt ledarskap?
- Vad som gör att vi väljer att följa en ledare
- Coachande ledarskap
- Hur bygger vi förtroende?
- Föredömets kraft
- Vad som behövs för att mina medarbetare ska kunna och vilja agera självständigt
- Din roll, dina mål och dina arbetsuppgifter
- Spelplanen och att komma överens om spelregler
- Hur du leder och planerar arbetet med pulsmöten
- Feedback
- Coachsamtal och svåra samtal
- Att utmana och ifrågasätta
- Individuell handlingsplan.
- Intro för beställaren